SOGaL System Obsługi Gabinetu Lekarskiego
     
e-Sklep
Opcje
Archiwum

Data 21.10.2023   | Wersja 2023.11.0.64   | Baza 256 

• Kartoteka pacjentów - zmiany na liście. Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych wysyłane mailem.
Łączenie powielonych kartotek.

• Kreator wizyt- leczenie w podglądzie wizyt poprzednich

• Ewidencja badań- rejestr szczepień

Dołączono kolumnę zawierającą PESEL pacjenta.

W lewym narożniku nagłówka listy wprowadzono możliwość sterowaia widoczością kolumn listy. Imię i nazwisko nie podlegają trwałemu wyłączeniu z widoczności - ponowne wejście do kartoteki pacjentów przywróci te kolumny. Trwale można wyłączyć pozostałe kolumny listy.

Zmieniono sposób wyszukiwania. Obecnie nie ma już przełącznika typu wyszukiwania: nr, nazwisko, PESEL. Wszystkie te pola są uwzględniane jednocześnie.


     

Kartoteka pacjentów - widoczność kolumn i wyszukiwanie


Edycja danych osobowych uzupełniona została o listę wyboru oddziału NFZ pacjenta.




Edycja danych osobowych - oddział NFZ

Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych

Wprowadzono możliwość wysłania tego oświadczenia mailem na adres pacjenta.



Ustawienia adresu wysyłającego wykonuje się raz do następnej zmiany i obowiązują wszystkie stanowiska pracujące w sieci placówki:






Łączenie kartotek

Opcja dostępa jest tylko w najnowszej postaci interfejsu użytkownika w oknie głównym.

Nowa funkcja powoduje przeniesienie wszystkich zapisów ze wszstkich rejestrów (programów towarzyszących np.Rejestracji, Sapc również). Dane kasowanej kartoteki przenoszone są do archiwum.




Kreator wizyt

Podczas zapisywania nowej wizyty, w oknie podglądu wizyt poprzednich wprowadzono sekcję leczenie.

Charakter tego uzupełnienia jest wyłącznie informacyjny - wykorzystanie poprzednich zapisów do wystawienia eRecepty jest dostępne w oknie nowej recepty.

Z tego też powodu (tj. ze względu na specyfikę eRecepty) nie należy kopiować tekstu z sekcji Leczenie do treści nowej wizyty, chociaż możliwość ta nie jest w żaden sposób blokowana.

Aktualizacja objęła również zmiany kosmetyczne; menu kontekstowe ograniczono wyłącznie do obszaru przeznaczonego na edycję (dotychczas przy odpowiedniej szerokości okna była to pełna wysokość).
Poszerzono obszar menu kontekstowego, dopasowano kolor paska opcji dolnych do paska statusu itp. Okno po tych poprawkach, pomimo liczby znajdujących się na nim obektów wydaje się być bardziej czytelne.



Ewidencja badań - rejestr szczepień

Wprowadzono do ewidencji nową zakłądkę opisującą szczepienia pacjentów. Opcja ta przeznaczona jest dla placówek wykonujących szczepienia, chociaż można ją wykorzystać również do zwykłej ewidencji szczepień wykonanych gdziekolwiek.





Data 01.09.2023   | Wersja 2023.9.0.39   | Baza 247 

• Nowy styl - odświeżony interfejs użytkownika

• eRecepta 65+ oraz -18 (DZ)- nowe właściwości

• Raport statystyczny- nowy mechanizm

• Ewidencja badań- nowy rejestr

• Obrazowanie USG- dołączanie zdjęć z aparatu

• USG - EDM- wszystkie dokumenty USG są wysyłane do EDM-P1

• Profilaktyka 40+- możliwość powtórnego badania

• Kartoteka pacjentów- możliwość edycji wprost w oknie podglądu

Do istniejących stylów dołączono kolejny. Możliwość przełączania pomiędzy stylami wskazuje strzałka na ilustracji.

W najnowszej odsłonie wszystkie opcje dostępne są wprost z okna głównego. W dotychczasowych stylach okna głównego nie ma żadnych zmian użytkowych.



Okno głóne nowego stylu - strzałka wskazuje przycisk pozwalający na przełączanie pomiędzy dostępnymi stylami

eRecepta 65+ oraz -18 (DZ)

W eRecepcie wprowadzono zmiany wynikające z nowych regulacji prawnych.

Obecnie eRecepty oznaczone literą S mogą być wystawiane dla pacjentów od 65 roku życia.

Wprowadzono nowe oznaczenie literowe DZ określające możliwość wystawienia recepty dla pacjentów do 18 roku życia na zasadach podobnych do leków dla seniorów. Różnica polega na różnych zakresach dostępności leków.


Raport statystyczny

Nowy raport statystyczny ma zmieniony mechanizm działania tak, aby wyliczenia prowadzone były "natychmiast" po zmianie kryteriów.

Jednorazowy zasięg dotyczy jednego roku.

Lista dostępnych do wyboru lat określana jest na podstawie zawartości bazy danych.



Ewidencja badań

Wprowadzono nową opcję: Ewidencja badań.

Rejestr pozwala na ewidencjonowanie, obsługę, opis i rejestrację następujących badań:

Holter  dla badań Holter EKG, Holter RR, Holter EKG 7 dni
PDB  dla badań podobarograficznych
ABI  do wyznaczania wskaźnika kostka-ramię
RTG  dla badań roentegnowskich
TK  dla badań tomografem komputerowym
FIZ  dla badań związanych z fizjoterapią




Dodatkowo dla badań zapisywanych w postaci cyfrowej (plik PDF)
wprowadzono możliwość ich podpisania przy zastosowaniu certyfikatu służącego do wystawiania eRecept.




Dla badań obsługiwanych we własnych pracowniach placówki medycznej wprowadzono obsługę systemu przywoławczego (system kolejkowy).

Jednak system ten stosowany jest w dużych placówkach, w których prowadzony jest punkt recepcyjny, w którym obsługiwany jest harmonogram wizyt oraz rozliczenia z pacjentem.


W opcji wizyt wprowadzono dodatkową zakładkę "Badania własne placówki", w której dostępne są badania gotowe do opisu przez lekarza oraz badania zamkięte dla wybranego pacjenta (ilustracja powyżej).




Obrazowanie USG

Jeśli placówka ma aparat USG, to możliwe jest dołączenie wybranych zdjęć do dokumentacji.



Zdjęcia zaimportowane podczas badania (wykonywania opisu) dostępne są w opcji Zdjęcia dla wybranego pacjenta (ilustracja poniżej).





USG - EDM

Wszystkie dokumenty USG zostały podłączone do EDM.



Jedyna czynność, jaką musi wykonać lekarz, to kliknięcie w przycisk "Podpisz & Wyślij do EDM-P1".

Można zrezygnować z wysłania, ale operacja ta nie jest zalecana.



Profilaktyka 40+

System umożliwia obecnie powtórne wykonywanie badań profilaktyki 40+ zgodnie z uprawnieniem do powtórzenia badania po roku od pierwszego badania.



Pozostałe zasady pracy z programem Profilaktyka 40 plus pozostają bez zmian.


Kartoteka pacjentów

Po podwójnym kliknięciu w kartotece pacjentów udostępniane było okno podglądu danych (ilustracja poniżej).



Obecnie można edytować dane wprost w tym oknie. Edycji podlegają:

Telefon,
Kod NFZ,
e-mail.



faxon@faxon.pl   •  45-309 Opole ul.Ozimska 153   •  Tel./Fax (+48) 77 455-20-88, (+48) 77 455-20-89   •  NIP 7542589458